دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ |۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 12, 2024
امام جمعه سوق

حوزه/ امام جمعه سوق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آبرسانی حومه غربی یکی از پروژه های مهم و آینده دار برای سوق است که اتمام آن در جهت توسعه همه جانبه این منطقه بسیار تاثیر گذار است.

حجت الاسلام مهدی کیانی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پروژه آبرسانی حومه غربی از سال 1390 در مساحت تقریبی 7 هزار هکتار آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم، این پروژه 21 درصد پیشرفت داشت و در طی 3 سال دولت شهید رئیسی به 37 درصد پیشرفت رسید.

حجت الاسلام کیانی عنوان کرد: در صورتی که این پروژه به سرانجام برسد برای ۳ الی ۴ هزار نفر شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند. اما این در حالی است که پروژه با یک مشکل اعتباری مواجه شده است.

وی افزود: این پروژه در دوره های قبل اعتبار لازم را نداشته یا پیمانکاران بسیار ضعیف بوده اند اما در حال حاضر قرارگاه خاتم اتمام پروژه را بر عهده گرفته است اما باز هم از نظر تامین اعتبار دارای مشکل هستند.

امام جمعه سوق کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 80 نفر در روند ساخت و احداث این پروژه مشغول به کار بوده اند اما چون اعتبار مورد نیاز تامین نشده است در حال حاضر فقط 10 درصد از آنها باقی مانده است.

وی گفت: 13 سال از زمان آغاز احداث این پروژه گذشته است و برخی دیوارها در حال مستهلک شدن هستند.

حجت الاسلام کیانی عنوان کرد: در راستای پیگیری خواست و مطالبه بحق مردم، جلسات متعددی برگزار شده است و حتی در دیدار با مقام معظم رهبری این موضوع نیز مطرح و نامه نگاری های زیادی صورت گرفته است.

حجت الاسلام کیانی در بخش دیگری از صحبت هایش به مزایای احداث این پروژه گریزی زد و عنوان کرد: مردم امیدوار بودند پروژه به سرانجام برسد تا در کنار آن، مشکل بیکاری نیز رفع شود.

خطیب جمعه سوق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یکی از مزایای احداث این پروژه، این است که 7 هزار هکتار از اراضی زیر کشت آبی قرار می گیرند و باغات توسعه پیدا می کنند.

وی افزود: علاوه بر این، مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها اتفاق می افتد و اشتغالزایی مطلوبی نیز برای منطقه به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام کیانی گفت: در حال حاضر مردم بسیار ناامید شده اند که این پروژه چه زمانی قرار است به اتمام و سرانجام برسد. اما امیدواریم مسئولین استانی و کشوری اهتمام لازم را برای به سرانجام رساندن این پروژه را داشته باشند و امید را به خانه های مردم برگردانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha